Cele i program Studium

Program Studium przygotowuje do pracy w roli trener zmiany.
W odróżnieniu od typowych szkół trenerskich, my pracujemy na pograniczu klasycznego trenerstwa i coachingu grupowego. Przygotowujemy do pracy nie tylko jako instruktor, który przede wszystkim przekazuje wiedzę i umiejętności, ale jako osoba, która inspiruje do zmiany i pracuje na postawach.

Nasi absolwenci kursu Trener Zmiany nie tylko potrafią poprowadzić szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych, ale przede wszystkich otrzymują kompetencje i narzędzia niezbędne do poprowadzenia warsztatów głębokiej zmiany.

Osoby zainteresowane pracą w biznesie – opcjonalnie mogą skorzystać z dodatkowego modułu TRENER W BIZNESIE, a dla zainteresowanych pracą na procesie grupowym powstał moduł PRACA NA PROCESIE GRUPOWYM – wówczas absolwent takiego kursu posiada najszerszy z możliwych wachlarz umiejętności i struktur trenerskich na rynku!

Zatem program kierowany jest do osób, które chciałyby innych inspirować do zmiany i rozwoju.

  • Jeśli interesuje Cię praca w biznesie i dla biznesu, ale na dużo głębszym poziomie, niż typowe szkolenia z produktów i umiejętności biznesowych…
  • Jeśli myślisz o prowadzeniu otwartych lub zamkniętych grup wsparcia, warsztatów rozwojowych, czy sesji coachingu grupowego i zespołowego…
  • Jeśli zależy Ci na pomaganiu innym w zmaganiu się z trudnościami, w poszukiwaniu rozwiązań i motywowaniu do działania…
  • Jeśli chcesz pracować z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi – bezrobotnymi, rodzicami, kobietami i mężczyznami, którzy chcą zmienić kierunek swojej kariery zawodowej albo po prostu w pełni się realizować…
  • Jeśli zależy Ci na stwarzaniu okazji do rzeczywistego i bliskiego kontaktu z innymi…
  • Jeśli pragniesz dzięki swoim warsztatom i grupom dawać innym coś autentycznego i osobistego…

… to jest program dla Ciebie.

Nie ważne jakie masz wykształcenie i czym się zawodowo zajmujesz, jeśli masz dar i misję pomagania innym, pokażemy Ci jak zbudować dobre warsztaty zmiany i nauczymy Cię potrzebnych do pracy kompetencji trenerskich i coachingowych.

 

PROGRAM STUDIUM ZAWODOWEGO TRENERA ZMIANY

Program Studium Trenera NOVO zbudowany jest z 4 niezależnych modułów, które dają pełny zakres kompetencji trenerskich, a które możesz dowolnie komponować w zależności od tego, czego potrzebujesz najbardziej i jak wyobrażasz sobie swoją przyszłą karierę trenerską.

Moduły podstawowe:

  1. Trener Zmiany (10 dni szkoleniowych) – Podstawowy moduł trenerski wyposażający uczestników we wszystkie kompetencje konieczne do pracy trenerskiej, w tym do pracy na głębszych poziomach zmiany, tj. przekonania, wartości, tożsamość czy misja.
  2. Trener online (5 godz.) – Moduł przygotowujący trenera do pracy z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, tj. webinary, screencasty, czy teleklasy. Moduł prowadzony jest z wykorzystaniem tychże metod – w 100% online.

Moduły opcjonalne:

  1. Trener w biznesie (2 dni szkoleniowe) – Moduł dla osób, które myślą o pracy w biznesie. W ramach modułu prezentujemy specyfikę pracy trenerskiej dla organizacji biznesowych, metodologię projektowania procesów rozwojowych w oparciu o model Human Performance Improvement oraz podstawowe zagadnienia z zakresu systemowego coachingu zespołowego.
  2. Praca na procesie (6 dni szkoleniowych) – Moduł przygotowujący do pracy w oparciu o proces grupowy, szczególnie cenny dla osób, które zamierzają pracować trenersko w obszarze budowania zespołów i jako coach zespołowy. Moduł składa się z 4-dniowego treningu interpersonalnego i 2-dniowego warsztatu uczącego pracy na procesie grupowym. Ten moduł może być szczególnie ważny dla osób zainteresowanych rekomendacją trenerską Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Zobacz szczegóły programu >>>

 

SZCZEGÓŁY PROGRAMU

PROGRAM PODSTAWOWY – TRENER ZMIANY

Zjazd 1.

Podstawy warsztatu Trenera Zmiany.

  • Neuropsychologiczne podstawy budowania bezpieczeństwa.
  • Struktury szkoleniowe i działania trenera zorientowane na budowanie bezpieczeństwa:
    • Model wprowadzenia do szkolenia.
    • Struktury i działania trenera wspierające budowanie bezpieczeństwa.
  • Role trenerskie i Trener Zmiany.
  • Model efektywnego treningu NOVO.
  • Myślenie wizualne w pracy trenera:
    • Zasady tworzenia atrakcyjnych flipchartów.
    • Narzędziownik trenera myślenia wizualnego.

Trening umiejętności – Budowanie bezpieczeństwa.

Uczestnicy prowadzą fragmenty warsztatów zmiany. Mają okazję uzyskać informację zwrotną od trenera i innych uczestników. Program sesji obejmuje:

  • Wprowadzenie do ćwiczeń i ich omawianie.
  • Umiejętności trenera.
  • Informacja zwrotna.
  • Struktury na budowanie bezpieczeństwa.
  • Etapy procesu grupowego – faza orientacji i zależności.

Zjazd 2.

Projektowanie efektywnych procesów zmiany.

  • Etapy procesu zmiany:
    • Transteoretyczny model zmiany.
    • Facylitowanie procesu zmiany.
  • Model dynamicznej nauki Vopela.
  • Etapy rozwoju kompetencji psychospołecznych.
  • Struktura efektywnego warsztatu zmiany:
    • Zmiany na poziomie podstawowym – Model efektywnego modułu szkoleniowego.
    • Zmiany na poziomie głębszym – Warsztaty GROW.
    • Filozofia Kaizen w procesie zmiany.
    • Elementy grywalizacji w procesie zmiany.

Trening umiejętności – Wizja i wartości.

Uczestnicy prowadzą fragmenty warsztatów zmiany. Mają okazję uzyskać informację zwrotną od trenera i innych uczestników. Program sesji obejmuje:

  • Metody pracy z dążeniem.
  • Metody pracy z wartościami:
    • Wartości jako narzędzie sprawdzania spójności.
    • Konkurencyjne motywy.

Zjazd 3.

Sytuacje trudne i praca z oporem.

  • Poziomy pracy trenerskiej.
  • Profilaktyka sytuacji trudnych.
  • Wywiad motywujący:
    • Oznaki braku gotowości do zmiany.
    • Praca z ambiwalencją.
    • Praca nad wzrostem motywacji.
  • Powodu oporu przed zmianą.
  • Trening umiejętności – Strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

Trening umiejętności – Praca z rzeczywistością.

Uczestnicy prowadzą fragmenty warsztatów zmiany. Mają okazję uzyskać informację zwrotną od trenera i innych uczestników. Program sesji obejmuje:

  • Narzędzia diagnozy w pracy trenera.
  • Narzędzia analizy rzeczywistości.
  • Przekonania i emocje.

Zjazd 4.

Coaching indywidualny i grupowy jako narzędzie wsparcia w procesie zmiany.

  • Istota i warunki coachingu.
  • Pętla coachingu – zadawanie pytań, słuchanie i odzwierciedlanie.
  • Postawa coacha i istota relacji coachingowej.
  • Struktura sesji coachingowej.
  • Coaching grupowy:
    • Istota coachingu grupowego.
    • Zastosowania coachingu grupowego.
    • Metody pracy wykorzystywane w coachingu grupowym.

Trening umiejętności – Praca z opcjami i planowanie.

Uczestnicy prowadzą fragmenty warsztatów zmiany. Mają okazję uzyskać informację zwrotną od trenera i innych uczestników. Program sesji obejmuje:

  • Planowanie zmian.
  • Metoda małych kroków.
  • Narzędzia wspierania zmiany.
  • Znaczenie przeglądu.

Zjazd 5.

Autorskie warsztaty zmiany.

Uczestnicy prowadzą fragmenty przygotowanych przez siebie warsztatów dyplomowych. Mają okazję uzyskać informację zwrotną od trenera i innych uczestników.

 

PROGRAM PODSTAWOWY – TRENER ONLINE

W trakcie modułu uczestnicy uczą się wykorzystywać nowoczesne narzędzia technologiczne i rozwiązania WEB 2.0. do wspierania procesów zmiany.

Webinar 1 – Nowoczesne narzędzia pracy trenera (1 godz.)

  • Trendy w szkoleniach.
  • Obszary zastosowania narzędzi:
    • Samodzielne projekty rozwojowe.
    • Wsparcie wdrożenia w procesach tradycyjnych.
    • Wsparcie sprzedaży usług szkoleniowych.
  • Narzędzia Web 2.0.
  • Przykłady rozwiązań.

Webinar 2 – Projektowanie webinarów (1 godz.)

  • Oprogramowanie i sprzęt.
  • Organizacja miejsca pracy.
  • Role w zespole szkoleniowym.
  • Planowanie webinarium.
  • Narzędzia interakcji z uczestnikami.

Webinarium 3 – Webquest (1 godz.)

  • Istota webquestów.
  • Platformy do tworzenia webquestów.
  • Narzędzia Web 2.o.:
    • Tworzenie materiałów szkoleniowych.
    • Udostępnianie materiałów szkoleniowych.
  • Przykłady zastosowań.

Teleklasa 1 – Projektowanie procesów rozwojowych online (1 godz.)

  • Teleklasa ma charakter konsultacyjny. Uczestnicy w ramach procesu rozwoju przygotowują własne procesy rozwojowe oparte na rozwiązaniach Web 2.0. Trenerzy oferują wsparcie i informację zwrotną.

Telekasa 2 – Sytuacje trudne w pracy trenera online (1 godz.)

  • Teleklasa ma charakter konsultacyjny. Uczestnicy w ramach procesu rozwoju przygotowują własne webinaria. Trenerzy oferują wsparcie i informację zwrotną.

 

PROGRAM FAKULTATYWNY – TRENER W BIZNESIE

Projektowanie efektywnych procesów rozwojowych.

  • Specyfika pracy w biznesie – Trener Konsultant.
  • Role w procesie szkoleniowym i ich odpowiedzialność.
  • Proces rozwojowy:
    • Analiza potrzeb w oparciu o model Human Performance Improvement.
    • Projektowanie efektywnych procesów rozwojowych.
    • Ocena efektywności szkoleń i procesów rozwojowych.

Systemowy coaching zespołowy.

  • Istota coachingu zespołowego.
  • Zastosowania coachingu zespołowego w organizacjach biznesowych.
  • Podejście systemowe – Obszary pracy zespołu z coachem.
  • Kompetencje coacha zespołowego.
  • Warsztaty wartości – Narzędzie diagnostyczne i narzędzie zmiany zespołu.

 

 

Program przygotowany jest w taki sposób, że uczestnicy zdobywają podstawowe kompetencje trenerskie i uczą się pracować w specyficznym kontekście zmiany postaw jako trenerzy inspiratorzy. Każdy będzie miał możliwość kilkakrotnego stania na środku, przed grupą szkoleniową i będzie miał możliwość uzyskania informacji zwrotnej na temat swoich umiejętności trenerskich.

Prezentowane podczas Studium metody i techniki pracy będą prezentowane w nieprzypadkowy sposób (wg modelu coachingowego GROW), tak, aby każdy z uczestników mógł doświadczyć na sobie procesu zmiany.

Wszystkie zajęcia są prowadzone przez doświadczonych trenerów i coachów jednocześnie.

Zapytaj o szczegóły!

Zapytaj nas o szczegóły:

  • Różnice w programach dostępnych na rynku szkół trenerskich i Studium Trenera Zmiany.
  • Specyfika pracy Trenera Zmiany.
  • Szczegóły programu.
  • Warunki uczestnictwa.

Odpowiemy na pytania i udzielimy wszelkich koniecznych wyjaśnień.